E-posta pazarlama, potansiyel müşterilerle iletişimi sağlayan en etkili yöntemler arasında ilk sırada yer almaktadır. Ve e-ticaret sitenizin ziyaretçilerinden, onların izinleriyle alınan kimlik bilgileri de bu aşamanın ilk verilerini oluşturmaktadır. Daha sonra bu etkileşim, onları potansiyel müşterilerinize dönüştürmek amacıyla, ölçülü ve belirli aralıklarla gönderdiğiniz e-postalarla, uzun vadeli ve sürdürülebilir bir iletişime elvermektedir.
Diğer taraftan, bir çoğumuz sıklıkla ve günün her saatinde posta kutusunda istemediğimiz e-postalarla karşılaşmaktayız. Özellikle hitap ettiği hedef kitlede yer alıp almadığımıza bakılmaksızın şirketlerin gönderdikleri e-postalar çok can sıkıcı olabilmektedir. Daha en baştan bu şirket ve markalar bu stratejileriyle gözünde kötü bir imaj çizmektedirler.
İstenmeyen postalar nasıl ve neden zarar veriyor ?
İstenmeyen e-postalar; doğru hedefleme yapılmadığı halde bize hoş ve şirin gelen ve bizi çileden çıkaran e-postalar şeklinde sınıflara ayrılmaktadır. İstenmeyen çok geniş ve belirsiz bir sözcük olsa da aslında tam olarak; bir ürünü veya hizmeti tanıtma ve pazarlama amacıyla gönderilen e-postaları kapsamaktadır. İstenmeyen e-postaların, bir e-ticaret sitesine birçok nedenle be birçok şekilde zarar verebilmektedir. İşte bunlardan bir kısmı…
E-posta pazarlama zarar veriyor; İstenmeyen e-postalar, e-posta pazarlama açısından herhangi bir işe yaramadığı gibi şirketlere zarar da vermektedir. Çünkü bu tür e-postaların büyük bir çoğunluğu daha bakılmadan silinme ya da önemsizlere taşınma kaygısı taşımaktadır. Bu nedenle, e-postalarınız potansiyele müşterilerinizin gelen kutusuna düşmeyi başarmış olsa dahi olumlu bir tepkiyle karşılanma oranı oldukça düşük olacaktır.
Yani kullanıcılar, istenmeyen e-postalardan kaçınmakta ve hedefi olmayan bir kampanya planlamadığınız sürece, üçüncü taraflardan satın aldığınız listelerle, sadece o şirkete para kazandırmış oluyorsunuz. Bu da dolaylı olarak e-posta pazarlamasının kötü bir imaj çizmesine neden olmaktadır.
Sitenizin İtibari Zedeleniyor; Potansiyel müşterileriniz ya da takipçilerinizin izni olmadan onlara e-posta göndererek ürününüzü pazarlamaya çalışmanız, her şeyden önce yasal ve etik olmamaktadır. Bu nedenle istenmeyen postalar, bir e-ticaret firması olarak itibarınıza büyük ölçüde zarar verme potansiyeline sahiptir. Oysa şirketinizin olumsuz algılanmasına neden olan istenmeyen postalar yerine, hedef kitlenizde yer alan potansiyel müşterilerinizi gerçekten ilgilendirebilecek; daha ölçülü, kısa ve öz e-bültenler göndermek her zaman daha doğru geri dönüşler kazanmanızda yardımcı olacaktır.
Siteniz kara listeye girebilir; Web sitenizin gönderdiği istenmeyen e-postalardan rahatsız olan kullanıcılar gönderilerinizi istenmeyen olarak işaretleyecektir. Bu işaretleme sonucunda ise siteniz, farklı İnternet servis sağlayıcılarının düzenli olarak kontrol ettikleri kara listeye girebilmektedir. Bu da üyelik etkinleştirme ve ya satış onayı gibi normal şartlarda gönderilmesi gereken e-postalarınızın bile kara listede olmanız nedeniyle müşterilerinize ulaşamamanıza yol açmaktadır.
Özet geçecek olursak istenmeyen e-postalar; sitenize istemeden yaradan çok zarar verebilir. Bu nedenle izinli bir veritabanı oluşturarak, müşterilerinizle iletişim sağlayacağınız sağlam temeller kurmanız ve satışlarınızı arttırmanız gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder