İşletmelere e-ticaret yazılımı ve alt yapısı sunan IdeaSoft, e-ticarete adım atmak isteyenlerin alan adı seçerken bilmeleri gereken temel konuları 4 ana başlıkta özetleyen yazısını kurumsal bloğunda yayınladı. İşte pek çok kişi ve işletmenin e-ticarete başlarken çok zorlandığı alan adı seçimi ile ilgili tavsiyeler;
1- Marka tesciline dikkat edin
İlk anda kulağınıza çok hoş gelse ve işinizi çok iyi anlatıyor olsa da seçeceğiniz alan adını kullanmaya karar vermeden önce mutlaka marka tescili olup olmadığını kontrol edin. Bunun için bir uzmandan yardım almak faydalı olur ama başlangıç aşamasında kendi başınıza arama yapmak için Türk Patent Enstitüsü’nün sitesini ziyaret edebilirsiniz.
İlk anda kulağınıza çok hoş gelse ve işinizi çok iyi anlatıyor olsa da seçeceğiniz alan adını kullanmaya karar vermeden önce mutlaka marka tescili olup olmadığını kontrol edin. Bunun için bir uzmandan yardım almak faydalı olur ama başlangıç aşamasında kendi başınıza arama yapmak için Türk Patent Enstitüsü’nün sitesini ziyaret edebilirsiniz.
2- Anahtar kelime kullanılmalı mı?
Türkiye’den ve dünyadan en büyük e-ticaret sitelerini düşünecek olursanız büyük kısmının alan adının içerisinde anahtar kelime kullanımının çok yaygın olmadığını görebilirsiniz. Eğer düşük pazarlama bütçesi ile yola çıkıyorsanız, belli bir arama hacmi olan ve sitenize hızlı bir şekilde doğrudan organik trafik sağlayacak bir alan adı seçmek çok işinize yarayabilir. Uzun vadede ise anahtar kelime önemini kullanıcı tecrübesine bırakmaya başlayacaktır.
Türkiye’den ve dünyadan en büyük e-ticaret sitelerini düşünecek olursanız büyük kısmının alan adının içerisinde anahtar kelime kullanımının çok yaygın olmadığını görebilirsiniz. Eğer düşük pazarlama bütçesi ile yola çıkıyorsanız, belli bir arama hacmi olan ve sitenize hızlı bir şekilde doğrudan organik trafik sağlayacak bir alan adı seçmek çok işinize yarayabilir. Uzun vadede ise anahtar kelime önemini kullanıcı tecrübesine bırakmaya başlayacaktır.
3- Okunduğu gibi mi yazılıyor?
E-ticaret siteniz için seçtiğiniz alan adı kulağa hoş geliyor olabilir ama söylemesi ve anlaşılması acaba yeterince kolay mı? Alan adı içerisinde yabancı kökenli kelime barındırıyorsa kullanıcılar markayı öğrenenciye kadar yazım hatası yapabilirler. Mümkün olduğu kadar telafuzu kolay ve okunduğu gibi yazılan bir alan adını seçmeye özen göstermeniz, yanlış yazımlar nedeniyle müşteri kaybetmenizi önleyebilir.
E-ticaret siteniz için seçtiğiniz alan adı kulağa hoş geliyor olabilir ama söylemesi ve anlaşılması acaba yeterince kolay mı? Alan adı içerisinde yabancı kökenli kelime barındırıyorsa kullanıcılar markayı öğrenenciye kadar yazım hatası yapabilirler. Mümkün olduğu kadar telafuzu kolay ve okunduğu gibi yazılan bir alan adını seçmeye özen göstermeniz, yanlış yazımlar nedeniyle müşteri kaybetmenizi önleyebilir.
4- Alan adı uzunluğu
Bugüne kadar kaydedilmiş tüm alan adlarını düşündüğünüzde seçenekler gerçekten de çok kısıtlı. Bu yüzden anlamlı, anahtar kelime içeren ve hoşunuza giden kısa bir alan adı bulmak düşündüğünüzden daha zor olabilir. Eğer bu yüzden uzun bir alan adı seçmeye yönelirseniz, müşeriniz tarafından hem hatırlanma, hem de benimsenme konusunda sorun yaşama riskiniz de çok artabilir. Ayrıca uzun alan adlarının uygun slogan bulma ve daha zorlu arama motoru optğmizasyonu (SEO) gereksinimleri gibi problemleri olduğunu unutmayın.
Bugüne kadar kaydedilmiş tüm alan adlarını düşündüğünüzde seçenekler gerçekten de çok kısıtlı. Bu yüzden anlamlı, anahtar kelime içeren ve hoşunuza giden kısa bir alan adı bulmak düşündüğünüzden daha zor olabilir. Eğer bu yüzden uzun bir alan adı seçmeye yönelirseniz, müşeriniz tarafından hem hatırlanma, hem de benimsenme konusunda sorun yaşama riskiniz de çok artabilir. Ayrıca uzun alan adlarının uygun slogan bulma ve daha zorlu arama motoru optğmizasyonu (SEO) gereksinimleri gibi problemleri olduğunu unutmayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder