Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin yüklenme hızlarının, ‘iyi’ olarak kabul edilen 85’in altında kaldığına dikkat çeken Medianova CEO’su Serkan Sevim, bu durumun müşteri kaybına yol açtığını söyledi. Site yüklenme hızının düşük kalmasının arama sonuçlarındaki sıralamayı da etkilediğini belirten Sevim, “Araştırmalar, kullanıcıların yüzde 79’unun hızından memnun kalmadıkları bir siteden tekrar alışveriş yapmadıklarını gösteriyor. E-ticaret sitelerinin yükleme hızı ile ilgili optimizasyon yapmaları ve bunu SEO çalışmalarının bir parçası olarak benimsemeleri gerekiyor” dedi.
Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin yüklenme hızlarının ortalamanın altında kaldığını belirten Medianova CEO’su Serkan Sevim, bu durumun arama sonuçlarında alt sıralarda kalmaktan müşteri kaybetmeye kadar birçok soruna yol açtığını söyledi.
Google tarafından geliştirilen ‘PageSpeed Insights’ servisini kullanarak e-ticaret sitelerinin yüklenme hızlarını ölçtüklerini söyleyen Sevim, “Bu servis, sitelerin hızlarını 0-100 arasında bir ölçekte değerlendiriyor. 85 ve üstü skor alan sitelerin hızı iyi olarak nitelendirilirken, bu skorun altında kalan sitelerin hızlandırmaya yönelik gerekli optimizasyonu mutlaka yapması gerekiyor. Medianova olarak gerçekleştirdiğimiz testlerde, Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin ortalama skorunun 70 olduğunu gördük. Bu da hız açısından oldukça ciddi bir duruma işaret ediyor” diye konuştu.
Site yüklenme hızının, arama motorlarının organik arama sıralaması algoritmasının önemli bir parçası olduğunu ifade eden Sevim, “Sadece bu kriter bile, aramalarda üst sıralarda yer almak isteyen site yöneticileri için, hızlandırmaya yönelik optimizasyonun da SEO çalışmalarının bir parçası olması gerektiğini gösteriyor” dedi.
Yavaş siteden tekrar alışveriş yapılmıyor
Araştırmalara göre, sitelerin yüklenme hızının tüketicilerin alışveriş davranışlarını doğrudan etkilediğini belirten Sevim, “Kullanıcıların yüzde 47’si e-ticaret sitesinin 2 saniye ya da daha kısa bir süre içinde açılmasını istiyor. Yüzde 40’lık bir kesim ise yüklenmesi 3 saniyeden fazla süren siteden çıkıyor. Daha çarpıcı olan ise kullanıcıların yüzde 79’unun hızından memnun kalmadıkları bir siteden tekrar alışveriş yapmamaları. Ek olarak, 1 saniyelik bir gecikme ya da 3 saniyeyi aşan bekleme süreleri de müşteri memnuniyetini yüzde 16 oranında düşürüyor” dedi.
Yüzde 43’e kadar hız artışı mümkün
Bu kapsamda web sitelerinin ve uygulamalarının yüklenme hızını artıran hızlandırma platformu Aksela’yı geçtiğimiz aylarda kullanıma sunduklarını hatırlatan Sevim, “Sadece e-ticaret sektörünün değil bankacılık ve medya gibi farklı sektörlerden şirketlerin de yararlanabildiği Aksela, siteleri ve uygulamaları farklı tarayıcı ve cihazlara göre optimize ederek, yüzde 43’e kadar daha hızlı yüklenmelerini sağlıyor. Aksela’nın sağladığı yüklenme hızı artışı, web sitelerinin SEO değerini artırarak, arama motorlarında daha üst sıralarda gösterilmelerine de yardımcı oluyor. Bu da organik trafikte yüzde 37’ye kadar artışı beraberinde getiriyor” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder