Sayfalar

Bu Blogda Ara

E-ticarette Fark Yaratan En İyi 9 Yöntem

B2C kadar dikkatleri üzerine çekmese ve ses getirmese de B2B e-ticaret giderek daha fazla kâr getiriyor ve daha hızlı büyüyor. B2B, 2013 yılında yüzde 20 oranında büyürken B2C yüzde 12 büyüdü.
Peki bu büyümeyi yaratan nedir? B2B alıcılarının beklentileri.
B2B’nin tüketiciye uyarlanması piyasayı önemli ölçüde altüst etmiş bulunuyor. Bu da şirketleri daha önce karşılaşmadıkları çetrefilli durumlarla karşı karşıya bırakıyor.
Yeni paradigmaya uyum sağlamak için birtakım düzenlemeler yapan en iyi B2B e-ticaret şirketleri her geçen gün büyüyor ve o kadar hızlı ilerleme kaydediyorlar ki rakiplerini çoktan geride bırakmış durumdalar. Hatta onlara tur bindirmek üzereler.
Ancak yarışa girmek için henüz geç değil. B2B ve B2C’nin başarılı örneklerinin çoğu birbirine benziyor. Bu nedenle entegrasyonunuz için en iyi partneri seçin, kullanacağınız en iyi teknoloji hakkında onun görüşlerini alın ve aşağıdaki tüyoları takip edin:
  1. Akıllı ürün tekliflerinde bulunun: B2B e-ticaret alanının liderleri, piyasa talebine gerçek zamanda tepki verir ve özel müşteri promosyonları ve buna göre fiyatlandırmalar sunar. Her müşteri, her müşteri grubu, her düzen, her cisim ya da her coğrafya için özel indirimler ve fiyatlar teklif etmek için müşteri segmentasyonu teknolojilerinin avantajlarından faydalanır.
  2. Ayrıcalıklı kullanıcı deneyimi uygulayın: Gelişmiş kullanıcı deneyimleri için her geçen gün daha fazla B2B alıcısının feryat ettiği bir dönemde, bu feryatlara çetin çevrimiçi ticaret kabiliyetleriyle cevap verenler kâr edecek ve küresel piyasa payı elde edecek. E-ticaretin kaçınılmaz kurallarına itibar etmeyenler ise piyasanın büyük bir kısmından uzaklaşacak.
  3. Alışverişçiler ve personel için mobil araçlar sağlayın: İşinde iyi B2B tedarikçileri müşteri sadakati inşa etmek için mobil cihazlar kullanıyor. Müşteriler bu cihazları seviyor. Çünkü bütçelerini ve harcamalarını buradan takip edebiliyor ve her yerden sipariş verebiliyorlar. Tedarikçiler de bunları seviyor. Çünkü ilgili tekliflerde bulunmak için verileri kullanabilir.
  4. Verim almak için araçlar sunun: Toptan, tekrar ve programlı siparişler B2B e-ticaretinde oldukça yaygındır. Bu özellikleri desteklemek, rekabet etmeyi uman tüm e-ticaret siteleri için bir zorunluluktur. Şirketler ayrıca hızlı sipariş kabiliyetlerini kullanmayı tercih eder.
  5. Self servis ve müşteri yönetimi sağlayın: B2B müşterileri, hesap ayarlarını B2B e-ticaret mağazaları içerisindeki self servis alanlarında yürütmeyi tercih ediyor. Çalışanlarına haklar tahsis edebilir, masraf merkezleri ve bütçeleri idame ettirebilir, bireysel harcama sınırlarını idare edebilir ve yeni kabul kuralları ile iş akışları kurabilirler.
  6. Gerçek zamanlı envanter seviyeleri ve fiyatlama doğruluğunu sürdürün:Sektörün liderleri, nakliye, sipariş verme ve muhasebe gibi alanlarda işlerini garantiye almak için mobil cihazları kullanırlar. Envanter kontrol yönetmleri, müşterilerin karşılanamayacak siparişler vermesine engel olur ve tedarikçilere toptan satış depolarında neler olduğuna dair bilgi verir.
  7. Her müşteri için farklı teşvikler, promosyonlar bulun: Başarılı B2B e-ticaret siteleri, hacmi çekmek, kambiyo oranlarını artırmak, ortalama sipariş değerini katlamak, sadakati ödüllendirmek ve stokları boşaltmak için müşteriye özel tekliflerde bulunur. Elbette bu promosyonların yönetilmesi zor olabilir. Ancak doğru platform, doğru ortak ve doğru teknolojik yapılanma ile bu promosyonları kolayca yönetebilirsiniz.
  8. PunchOut alışverişi destekleyin: Punchout, büyük firmalarla çalışmak için gereklidir. Kilit müşterilerle yapılan stratejik ortaklıklarla bütünleşmiş bir PunchOut, müşterilerinin bir tedarikçiden direkt olarak onların standart tedarik sistemlerinden sipariş vermelerini sağlar.
  9. Tüm geri hizmet teknolojilerine entegre olun: Buradaki anahtar sözcük “tüm”. EDI, CRM, ERP, PIM, OMS ve çalışma alanınızla ilgili tüm sistemleri birbirine entegre etmek için hiç zaman kaybetmeyin. Veriyi daha sonra tekrar girmek size daha pahalıya mal olacaktır. Kısmi entegrasyonun kısa vadede verimsizlikle ve geri hizmette aynı eforun tekrar harcanması ile sonuçlanacağı unutulmamalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder