Sayfalar

Bu Blogda Ara

E-ticarette affiliate pazarlama ile ilgili bilmeniz gerekenler


Satış ortaklığı’ adıyla da bilinen “Affiliate Pazarlama” kısaca; şirketlerin internet üzerinden hem tanıtım, hem satış yapmasını sağlayan önemli dijital pazarlama yöntemlerinden biri.

Ülkemizde de oldukça yaygın olan ve müşterilerin de genellikle olumlu yaklaştıkları “Affiliate Pazarlama”, e-ticaret siteleri için bir yandan satışları artırırken, aynı anda yeni üye kazanma konusunda da oldukça başarılı bir yöntem. Reklamverenin sadece hedeflenen aksiyon gerçekleştiğinde ödeme yapıyor olması sayesinde affiliate marketing aynı zamanda en risksiz pazarlama yöntemlerinden de biri.

Sistem nasıl çalışıyor?

Sistem temel olarak yayıncıların, reklamverenler için bir aracı gibi çalışması üzerine kurulu. İlgili ürün veya hizmetlerin tanıtımını yapan yayıncılar ‘satış ortağı’ oldukları ürüne yönelik bir site açarak veya sahiip oldukları bir sitede ürünlerin tanıtımını yaparak ‘düzenli bir gelir’ elde etme fırsatı yakalamış oluyor. Yayıncılar, “Affiliate marketing” sitesinden aldıkları, kendilerine özel reklam kodlarını ya da bağlantıları sitelerine yerleştirdikten sonra, bu bağlantılar üzerinden gerçekleşen satışlardan komisyon alıyorlar. Reklamveren e-ticaret siteleri ise sadece satış gerçekleştiğinde ödeme yapıyorlar.

Diğer pazarlama yöntemlerinden farkı nedir?

Sizin de bilfiğiniz gibi pek çok farklı dijital pazarlama yöntemi ve her yöntemin kendi özellikleri var. Display reklamlarda CMP ve CPC gibi yöntemlerle çalışmak mümkünken, her iki yöntem de bir satış garantisi taşımıyor. Affiliate marketing’in en önemli özelliği satış veya tanımlanmış olan farklı bir eylemin gerçekleşmesini ödeme yapmadan önce garanti ediyor olması. Eğer hedeflenen eylem gerçekleşmezse bunun da e-ticaret sitesi için bir zararı yok, çünkü bu kez de masraf yapmamış olacak.

Pek çok farklı reklam yönteminde olduğu gibi genellikle bu konuda yayıncı ve reklamverenleri buluşturan affiliate network’leri ile çalışan bu modelde tek yapılması gereken ürün satışından elde edilecek karın ne kadarının affiliate komisyonu olarak tanımlanacağını belirlemek. Kar marjınızı net olarak bildikten sonra bu da ciddi bir sorun değil.

Affiliate Pazarlama’nın e-ticaret sitenize nasıl ve ne gibi faydaları var?

Affiliate pazarlamada gerek banner, gerekse tanıtım yazısı olarak sanal mağazanızla ilgili paylaşımlarda bulunan yayıncılar ne kadar fazla satışa yönlendirme yaparlarsa siz de o kadar fazla kazanırsınız. Hali hazırda var olan satışlarınızı da hesaba kattığınızda bu yöntem sayesinde cironuzda önemli artışlar görmeniz mümkün.

“Affiliate Pazarlama” satışlarınızın yanı sıra; sitenize gelecek olan trafiğin de artmasını sağlayabilecek olan bir sistem. Bununla birlikte; alınan “organik bağlantılar” sayesinde, “arama motoru optimizasyonunuz” da, yani SEO puanınız da olumlu anlamda etkileniyor ve arama sonuçlarındaki görünürlüğünüz de artıyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder