Sosyal medya hesaplarınız ister bireysel, ister kurumsal isterseniz de sayfa şeklinde olsun yaptığınız paylaşımların beğeni ve paylaşım alması için uygulayabileceğiniz bazı etkili yöntemler bulunmaktadır. Peki paylaşımlarımızı yaparken nelere dikkat edeceğimizi biliyor muyuz?
ÖZGÜN RESİMLER
Paylaşımlarınızı yaparken mutlaka resimlerin özgün yanı diğer sitelerin, sayfaların logoları bulunmayan, kendi sayfanıza ait logo ile süslediğiniz resimler kullanmaya çalışın. Resimlerin özgünleştirilmesi için biraz tasarım programları hakkında bilginiz olması gerekmektedir. Eğer bilginiz yok ise anlaştığınız bir tasarımcıdan bulduğunuz resimlerin üzerine filigran basması konusunda çalışabilirsiniz.
PAYLAŞILMAMIŞI PAYLAŞIN
Öncelikle kurumsal olarak sosyal medya kullanımını ele alalım. Diğer firmaların sosyal medya hesaplarında neler paylaştıklarını inceleyin. Onlardan farklı sektörünüz/ürünleriniz ile alakalı dikkat çekici paylaşımlar üretmeniz sizi bir adım öne taşıyacaktır. Sektörünüz ile alakalı bir bilginin normal kişiler içinde dikkat çekecek yanlarını düşünerek paylaşımlarınızda bu kitleyi yakalamanız için etkili olacaktır.
Bireysel sayfalardan yapacağınız paylaşımlarda ise günlük yaşantınızda veya çevrenizde karşılaştığınız haberleri, eğlenceli anları, komik esprileri, geçen diyalogları da paylaşabilirsiniz. Maruz kaldığınız komik kareleri de fotoğraflayarak sayfanızda sunmanız paylaşılmamışı paylaşmak anlamına gelir.
DİĞER SAYFALARI TAKİP EDİN
Sayfa içeriğiniz ile alakalı diğer sayfaları takip etmeniz size en çok beğeni ve paylaşımı kazandıracak unsurlardır. Örneğin komedi sayfanız bulunuyorsa yüksek kitle sahibi sayfaların paylaşımlarını inceleyerek en çok hangi tarz komik paylaşımların yüksek beğenilere ulaştığını analiz edebilirsiniz.
Bu alanda paylaşımlarınızı sıklaştırarak da takipçileriniz ile etkileşimi arttırabilirsiniz. Gündemi takip etmeniz sadece haberler konusunda değil son ayların trend olmuş konuları hakkında yeni ve yaratıcı fikirler geliştirmenizi sağlayacaktır.
MARKALAR İÇİN SOSYAL MEDYA HATALARI
Sosyal medyanın kullanımı açısından markaların sıkça düştüğü hataların başında amaçsızlık gelmektedir. Sürekli olarak kısa kısa yapılan paylaşımlar ardından uzun süre hesabın güncelliğini sağlayacak bir paylaşım yapılmaması da kitle ile arasındaki tüm bağı koparmak anlamına geliyor.
İkinci sık düşülen hatada ise genellikle markaların dinlemek yerine sürekli olarak konuşmayı tercih etmesi geliyor. Bazı markalar yapılan yorumlara izin vermemekle birlikte kullanıcıların marka hakkında özgürce düşüncelerini dile getirmesini de engelliyor.
İkinci sık düşülen hatada ise genellikle markaların dinlemek yerine sürekli olarak konuşmayı tercih etmesi geliyor. Bazı markalar yapılan yorumlara izin vermemekle birlikte kullanıcıların marka hakkında özgürce düşüncelerini dile getirmesini de engelliyor.
Markanızı asla normalde olduğundan farklı göstermeye çalışmayın. Unutmayın ki markanızı tek takip ettikleri noktanın sosyal medya olmadığının bilincinde bir davranış sergilemeniz müşterilerinizin güvenini kazanabileceğiniz önemli bir noktadır. Markanızın şeffaflığını sosyal medyada olduğu gibi mağazalarınızda da sergilemelisiniz. Şeffaf olmamanız güven kaybetmenizi sağlar.
E-TİCARET SİTELERİ İÇİN SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ
Sosyal medya mecralarında bulunan e-ticaret sitelerine olan ziyaretçi güveninin normal bir e-ticaret sitesine oranla çok daha yüksek olduğu statiksel olarak kanıtlanmıştır. E-ticaret sitelerinden alışveriş yapan internet kullanıcılarının her 10 kişiden 1′inin sosyal medya üzerinden yapılan reklam, paylaşım ve resimlerden etkilenerek alışverişlerden etkilendiği bir gerçektir.
E -Ticaret siteleri için önerebileceğimiz ipuçları arasında şunlar yer almaktadır;
- Çalışma saatlerinizin dışında paylaşımlar gerçekleştirin. Birçok kişi çalışma saatleri dışında sosyal medya mecralarında vakit geçirdikleri için o kitleye de ulaşmanız daha kolay olacaktır.
- 24 saat içerisinde minimum 2 paylaşım maksimum 10 paylaşım yapın.
- Paylaşım planlama özelliğini mutlaka kullanın.
- İleti metinleri açık, net ve kısa olsun.
- Paylaşımınızın sonuna satın alma linkini mutlaka ekleyin.
- Gelen yorumları ve talepleri en hızlı sürede cevaplamaya çalışın. Ziyaretçiler açısından ulaşılabilirlik çok önemlidir.
- Kapak fotoğrafınızı özel bir tasarımcıya tasarlatın.
- Firma detayları, iletişim bilgileri, açık adresinize mutlaka sayfanızda yer verin
Bir önceki yazımız olan Adword reklam başlıklı makalemizde adwords reklam metodları hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder