Sayfalar

Bu Blogda Ara

Sosyal Medya’nın E-Ticaret Sitelerine Etkileri

Sosyal medya birimleri, günümüzde internet kullanıcılarının vazgeçilmez birimlerinden bir tanesi durumuna geldi. Fotoğrafların, video’ların ve durumların paylaşıldığı sosyal medya sayfalarında, paylaşılanlar belirli bir kitleye ulaşmaktadır. Bu kitle kişisel kullanımlarda genel olarak arkadaşlar, sayfa kullanımlarında ise genel ve içerikle alakalı kişiler olmaktadır. Bu yazımızda sosyal medya birimlerinin e-ticaret sitelerine etkilerini anlatacağız.
E-ticaret siteleri, sık ürün girişlerinin olduğu, ürün satışlarının site üzerinden yapıldığı web birimleridir. E-ticaret sitelerinde ürün satışlarının olması en önemli konulardan bir tanesi olmasından dolayı bu tarz sitelerde reklam kullanımı tercih edilmektedir. Reklamlar aracılığıyla site tanıtımı, ürün tanıtımı yapılmakta ve sonucunda ürünlerin satışı sağlanmaktadır.
Reklamlar gösterim usulü veya tıklama başı maliyetli ücretlendirildiğinden yüksek maliyetler doğurabilmektedir. Bu nedenle daha az bütçe ve hedef kitleye tam ulaşım sağlanabilmesi için seo’ya ilgi duyulabilir. Seo sayesinde daha az bir bütçeye daha verimli bir tanıtım yapılabilir ve bu çalışmalar sosyal medya çalışmalarıyla harmanlanarak daha iyi sonuçlar elde edilebilir.
sosyal-medya
E-ticaret seo çalışmalarında temel olarak sosyal medya birimleri baz alındığından öncelikli olarak web sitenin sosyal medya hesapları açılır. Sosyal medya birimlerinden açılan sayfaların takipçilerinin arttırılması, sık içerik girimi ve bunların etkili olarak yayılması önemlidir. Sosyal medya’da yaptığını iş ile alakalı sayfanın oluşturulması ve sadık gerçek kullanıcıların bu sayfaları takip etmesi, bilinirliğin artmasını ve bu tarz birimlerden e-ticaret sitenize ziyaretçi akışının sağlanmasını sağlayacaktır.
Sitenize eklediğiniz ürünlerin anlık olarak sosyal medya birimlerinde paylaşılması, o birimlerinden ziyaretçi çekecek ve ürün satışlarınızın artmasını sağlayacaktır. Burda en önemli noktalardan bir tanesi ise şudur.
Sosyal medya’da sayfam var ama takipçisi yok, ziyaretçi akışı nasıl sağlanabilir ?
Takipçi meselesi başlı başına farklı bir konudur. Bir web sitenin markalaşması yolunda, zamanla kullanıcıların artması sağlanabilir. Öncelikli olarak gerçek ziyaretçilerin elde edilebileceği facebook reklamları kullanılabilir. Facebook sayfanızın takipçi sayısının arttırılabileceği bu birimler ücretlidir. Belirli bir kitleye sahip olunana kadar facebook reklamları kullanılabilir ve bilinirlik arttırılabilir.
Bir diğer yöntem ise web sayfanızdan gelecek takipçilerdir. Web sayfanıza yapılacak olan seo çalışması sonucunda web sayfanıza gelecek ziyaretçiler, sosyal medya sayfalarınızı takip edebilir. Buda sosyal medya takipçi sayısının artmasını sağlamaktadır. İşin özü şudurki, marka bilinirliği arttıkça, zamanla sizi takip eden ziyaretçi sayısı artacaktır. Markanın oluşması kolaydır ama markanın bilinirliğinin sağlanması  zor bir iştir. Bu bilinirlik sağlandıktan sonra beklemediğiniz takipçi, ziyaretçi sayılarına rahatlıkla ulaşabilirsiniz.
Bir önceki yazımız olan Sosyal Medya Paylaşımlarında Özgünlük başlıklı makalemizde özgün sosyal medya kullanımı, özgün sosyal medya paylaşımları ve sosyal medya paylaşımında özgünlük hakkında bilgiler verilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder